Deset koraka ka mentalnom zdravlju

Predstavljamo Vam deset jednostavnih i zanimljivih koraka za očuvanje svog mentalnog zdravlja: 

  1. Prihvatite sebe onakvim kakvi ste – Naša uverenja, poreklo, kultura, religija, pol i životno iskustvo čini nas onakvim kakvi smo. Svako ima pravo da bude poštovan, uključujući i Vas. 
  2. Razgovarajte o tome – Većina ljudi se oseća otuđenim i preopterećenim svojim problemima. Ponekad, pomaže ako o tome razgovarate i podelite svoja osećanja sa nekim. 
  3. Družite se sa prijateljima (negujte prijateljstva) – Ne morate uvek da budete jaki i da se sami borite. Prijatelji su važni, posebno u teškim vremenima. Negujte prijateljstvo. 
  4. Uključite se u zajednicu – Upoznavanje novih ljudi i uključivanje u zajednicu može da učini mnogo – i za Vas i za druge. 
  5. Budite aktivni – Redovno vežbanje može da pomogne ako ste depresivni ili nervozni. To Vam takođe daje više energije. Pronađite nešto u čemu uživate: sport, plivanje, šetnja, ples ili vožnja bicikla. 
  6. Umereno uzimajte alkohol – Ukoliko problem rešavate uzimanjem alkohola samo ćete stvari učiniti još gorim. Najbolje je da u alkoholu budete umereni. Ne opijajte se! Ako imate problema sa alkoholom obratite se lekaru. 
  7. Naučite nešto novo – Bilo da je to zadovoljstvo, prijateljstvo ili prilika za promenu posla – povećaće se vaše samopouzdanje. 
  8. Učinite nešto kreativno – Bavljenje kreativnim aktivnostima pomaže ako ste nervozni ili u depresiji. To Vam pomaže da povratite poljuljano samopouzdanje. Muzika, pisanje, čitanje poezije, slikanje/crtanje ili kuvanje – pronađite nešto u čemu uživate. 
  9. Opustite se – Pronađite vreme samo za sebe. Uključite u Vaš dan stvari koje Vas ispunjavaju: čitanje, slušanje muzike, sviranje ili meditacija – sve u čemu uživate i što Vas relaksira. 
  10. Obratite se za pomoć – Znajte da je svakome ponekda potrebna pomoć. Nije sramota tražiti pomoć, čak i ako Vam je neprijatno zbog toga. Obratite se prijateljima, roditeljima, lekaru…

                              Nastavite da koračate…

LITERATURA: Korišćen je materijal Svetske asocijacije za mentalno zdravlje (Healt Education Authority).          Preuzeto iz: Ćuk, M., Živković, D. & Korać-Mandić, D. (ur)., (2009), Mentalno zdravlje, Novosadski humanitarni centar, Novi Sad.

4 comments to Deset koraka ka mentalnom zdravlju

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>